پرده پانچی تصویری و بررسی کاردبرد های آن در دکوراسیون

پرده پانچی تصویری و بررسی کاردبرد های آن در دکوراسیون

پرده پانچی تصویری یکی از بهترین نمونه های پرده در این روز ها محسوب می شود . پرده پانچی از قدیم مورد استقبال بوده و در مکان های مختلفی از آن استفاده می شده است . مزیت این نوع پرده نسبت به سایر انواع پرده ها به این است که برای دوختن آن به تخصص خاص و ویژه ای احتیاج نبوده و شما تنها باید به میزان دو برابر اندازه پنجره ، پارچه تهیه کنید و آن را پانچ کرده و میله مخصوص آن را همانند شکل از میله پرده عبور دهید .

چرا باید از پرده استفاده کنیم ؟

پرده پانچی تصویری یا هر پرده ای اولین گزینه برای طراحی دکوراسیون و زیباسازی منزل شما خواهد بود . پرده علاوه بر اینکه می تواند به فضای منزل شما چهره ای متفاوت ببخشد ، با جلوگیری از ورود نور در روز و پوشیدن حریم منزل در شب کاملا کاربردی بوده و نمی توان لزوم وجود آن را انکار کرد . همواره پرده در فضای دکوراسیون و طراحی ایرانی جایگاه ویژه ای دارد .

پرده پانچی تصویری

چه چیزی پرده پانچی تصویری را متمایز می کند ؟

یکی از انواع پرده که همیشه مورد پسند طراحان بوده و طی گذشت سالیان متمادی از مد نیوفتاده است پرده پانچ یا پرده پانچی است . از این نوع پرده در گذشته در حمام ها و یا بعنوان درب کمد استفاده می شد ولی امروزه با توجه به شیک بودن و توانایی جلوه بخشیدن این نوع پرده در طراحی منزل ، بعنوان یکی از شیک ترین پرده ها مورد استفاده قرار می گیرد .

1-1-قدرت مانور بالا پرده پانچی تصویری

به علت اینکه برای ساخت پرده پانچی تصویری از دو تکه پارچه کاملا مجزا استفاده می شود ، می توان از دورنگ کاملا متفاوت و مشابه به رنگ سایر وسایل منزل از جمله مبلمان ، فرش و … استفاده کرد و هارمونی خوبی را پدید آورد .

عموما استفاده از یک رنگ مشابه و یک رنگ خنثی از وسایل پیشنهاد می شود .

1-2-استفاده به عنوان تابلو

پرده پانچی تصویری این قابلیت را دارد که طرح های بسیار متنوعی را درون خود جای دهد تا شما بتوانید از پرده خود به عنوان تابلو نیز بهره ببرید . شما در واقع با استفاده از پرده پانچی تصویری ، در صرف هزینه برای خرید یک تابلو صرفه جویی کرده اید که به این جهت پرده پانچی تصویری گزینه ای کاملا اقتصادی است .

پرده پانچی تصویری

1-3-راحتی در دوخت و نصب

در واقع واژه دوخت را نمی توان برای پرده پانچی تصویری بکار برد چون عملاً این پرده از هیچ دوخت و دوزی بهره نمی برد . تنها کافیست دوبرابر اندازه پنجره خود از پارچه مورد علاقه تان را تهیه کنید و پس از پانچ کردن پارچه ، میله پرده خود را عبور دهید تا به راحتی و بسیار سریع پرده شما آماده شده و از آن استفاده نمایید .

1-4-زیبایی قرار گیری پرده پانچی تصویری

پرده پانچی تصویری به علت اینکه از پانچ برای آویخته شدن بهره می برد پس می تواند قوس های گردتری را ایجاد کند و از نظر فرم قرارگیری بسیار بهتر از پرده های چیندار و پلیسه ای جلوه کند . در واقع این سلیقه خود شماست که چقدر این حلال ها را گرد کنید تنها کافیست پانچ ها را به یکدیگر نزدیک کنید تا چین بیشتری داشته باشید .

در ادامه فیلمی را از تنوع برخی از طرح های این نوع پرده براتون آماده کردیم که دعوت میکنیم حتما این ویدیو را مشاهده نمایید
دسته‌بندی: مطالب آموزشی