آموزش نصب پوستر دیواری به همراه فیلم آموزشی

آموزش نصب پوستر دیواری

در این مقاله به آموزش شیوه صحیح نصب پوستر دیواری می پردازیم. نصب پوستر دیواری شامل مراحلی است که در صورت رعایت آنها براحتی نصبی سریع و بدون ایراد خواهیم داشت.

بهتره که وقت رو حدر ندهیم وبه سراغ اصل مطلب بریم.

1-مراحل نصب پوستر دیواری:

1-1 زیر سازی دیوار پیش از نصب:

ابتدا دیوار مورد نظر را بررسی کنید و سطح آن را با استفاده از پرایمر، بتونه و یا سنباده زنی کاملا صاف و یکنواخت کنید. در نهایت باید سطح کاملا یکدست شود. عرض قسمت اول را اندازه گیری کرده و به اندازه 1 سانتی متر کوچکتر از آن تراز لیزری خود را بر روی دیوار بیاندازید.در محاسبات انجام شده ابعاد کل پوستر دیواری از ابعاد کل دیوار کمی در طول و عرض بزرگتر است.

2-1 آماده کردن پوستر جهت نصب:

مطابق نقشه ارسال شده ، به ترتیب قسمتها را بر روی هم بچینید که بتوان به ترتیب پشت آنها را چسب زده و نصب کرد.توجه داشته باشید هر قسمت بعد از چسب زدن می بایست همان لحظه به دیوار چسبانده شود. در مورد استفاده از چسب این توضیح لازم است که می بایست از چسبهای مخصوص پوستر دیواری استفاده شود و برای اطمینان از چسبهای صاحب نام استفاده گردد

3-1 همپوشانی یا اورلب:

خط قرمز سمت راست هر قسمت همان خطی است که باید با تراز لیزر هماهنگ باشد که کل کار به صورت تراز نصب گردد. این خط دقیقا باید با خط تراز لیزری که بر روی دیوار آمده است منطبق باشد.برای دقت بالاتر این عمل، در قسمتهای دیگر نیز باید تکرار گردد. در صورتی که پوستر خط اوورلب نداشت باید تا جایی که طرح جفت میشود این همپوشانی صورت بگیرد

به سمت چپ قسمت دوم پوستر دیواری باید بر روی قسمت اول چسبانده شود و تا علامت همپوشانی جلوتر رود. این علامت با لبه کاغذ 2 سانتی متر فاصله دارد (یعنی در قسمت ،کاغذدیواری سمت راست 2 سانتی متر بر روی کاغذ سمت چپ قرار می گیرد) و به همین ترتیب برای قسمتهای بعدی

4-1 برش قسمت همپوشانی:

بعد از نصب هر قسمت پوستر دیواری ، می بایست درست از وسط همپوشانی (یعنی وسط آن 2 سانتی متر که در تصویر با خط چین نشان داده شده) توسط تراز دستی برش زده شود و یا با مهارت بالا با خط کش فلزی درست از وسط آن برش زده شود.بعد از برش، لایه رویی را برداشته و برای درآوردن لایه زیرین می بایست لبه کاغذ دیواری را بلند کرده و لایه زیرین را خارج کرد و قسمتهای باقیمانده را با دست در کنار هم تنظیم کرد.

2- نکات مهم در نصب پوستر دیواری:

2-1برش همپوشانی (overlap) هر قسمت باید موقع نصب همان قسمت انجام شود، در صورتی که بخواهید برشهای همپوشانی پوستر دیواری را به انتهای کار موکول کنید باعث ایجاد خرابی در کاغذ خواهد شد.

2-2

کاردک پلاستیکی که برای نصب کاغذدیواری استفاده می گردد حتما باید بدون هیچگونه برآمدگی و صاف و یکدست باشد که باعث خط و خش بر روی کاغذ نگردد، برای این منظور کاردک باید قبل از نصب با سنباده نرم کاملا تمیز و صاف گردد.

فیلم آموزش نصب پوستر دیواری: