پوستر دیواری چیست ؛ 7 تفاوت آن با کاغذ دیواری ؟

۷ تفاوت کاغذ دیواری با پوستر دیواری چیست ؟

در این مطلب قصد داریم با توجه به عنوان بررسی کنیم که پوستر دیواری چیست و در ادامه به تشریح تفاوت پوستر دیواری با کاغذ دیواری بپردازیم.

1- پوستر دیواری چیست؟

پوستر دیواری یک پوشش مناسب برای تزئین فضاهای مختلف می باشد که در قالب و شیت ها مخصوص بر روی سطوح مختلف نصب می شود. برای نصب پوستر دیواری باید بازسازی و ترمیم دیوار یا سطوح انجام شود، سپس نصاب با چسب مخصوص پوستر دیواری اقدام نماید. دقت و ظرافت در نصب پوستر دیواری دارای اهمیت زیادی است؛ زیرا در تولید پوستر دیواری بیشتر منظره ها و طرح هایی بکار رفته است که برای حفظ طرح مورد نظر و چیدمان صحیح تر قطعات، نصاب باید در کمال آرامش و حوصله با مهارت خاصی پوستر را نصب نماید. شرکت آریانا لاکچری به آدرس http://luxpaper.ir آمادگی ارائه خدمات جهت مشاوره، فروش و نصب انواع کاغذ دیواری و پوستر دیواری با کیفیت و قیمت مناسب را دارا می باشد.

پوستر دیواری چیست

2- تفاوت های کاغذ دیواری با پوستر دیواری چیست ؟

آنچه در بحث تفاوت کاغذ دیواری با پوستر دیواری بیشتر به چشم می خورد مربوط به قالب بندی و اندازه های کاغذ دیواری و پوستر است. ازمهم ترین تفاوت های کاغذ دیواری و پوستر عبارتند از:

2-1- تفاوت در ابعاد: پوستر متشکل از قطعاتی است که در کنار هم تشکیل یک تصویر کامل را می دهند در حالی که کاغذ دیواری به صورت رول و یک قطعه تولید می شود. پوستر دیواری قطعاتی با عرض یک متر و به ارتفاع سفارشی دیوار شمد می باشد ولی کاغذ به صورت اندازه های مختلف رولی است.

2-2- تفاوت در نصب: نصب پوستر دیواری چون شامل قطعات مختلفی است؛ نیاز مند دقت بیشتری در نصب است و در عین حال سریع تر است.

2-3- تفاوت در هزینه: پوستر نسبت به کاغذ دیواری از نظر قیمت هزینه بالاتری دارد.

2-4- تفاوت در طرح و رنگ: پوستر دیواری با تنوع رنگ بندی و طرح برای سلایق مختلف کاربردی گسترده تر خواهد داشت. طرح کاغذ دیواری طرح هایی گرافیکی و رنگی است، اما پوستر دیواری طرح های گرافیکی ،رنگی و طبیعی است که برای هر فضا پوستر دیواری مخصوص وجود دارد. مانند، فضای مزون لباس عروسی با پوستر مخصوص، فضای آلاچیق با پوستری مربوط به گل و گیاه و غیره می توان انتخاب نمود.

2-5- تفاوت در کاربرد: پوستر دیواری برخلاف کاغذ دیواری می تواند در تمامی سطوح به غیر از کاشی و سنگ استفاده شود.

2-6- تفاوت در زیر سازی: پوستر برای نصب نیازمند بازسازی یا زیر سازی است، زیرا باید ترک خوردگی یا نمای لک و نم دیوار ترمیم شود ، در حالی که در کاغذ دیواری نیاز به بازسازی و ترمیم دیوار کمتر است.

2-7- تفاوت در جنس و کیفیت: جنس و کیفیت پوستر دیواری نسبت به کاغذ دیواری بسیار بالا است از این رو هزینه ای بالاتر دارد و در انتخاب آن باید دقت نمود چون در صورت دلزدگی از طرح امکان تغییر و تعویض آن هزینه بر و زمانبر است.

طرح های پوستر دیواری