نحوه ترمیم کاغذ دیواری های کنده شده

نحوه ترمیم کاغذ دیواری های کنده شده

کاغذ دیواری در دنیای امروز به عنوان یک جزء از دکوراسیون، جذابیت و زیبایی منحصر به فردی به منزل، محیط کار و … می دهد. در این محتوا سعی شده است ابتدا به اهمیت استفاده از کاغذ دیواری پرداخته شود و سپس نکاتی در مورد خرید کاغذ دیواری بادوام و همچنین نحوه ترمیم کاغذ دیواری های کنده شده بپردازیم و همچنین علت باد کردن، تغییر رنگ، کنده شدن و مدت زمان خشک شدن چسب را توضیح دهیم.

علت کنده شدن کاغذ دیواری

نحوه ترمیم کاغذ دیواری های کنده شده

در هنگام خرید کاغذ دیواری باید به این نکته توجه گردد که کاغذ دیواری خریداری شده دوام و کیفیت مناسبی داشته باشد و در مدت کوتاهی شامل دسته کاغذ دیواری های کنده شده نشود. به هر حال کاغذ دیواری نصب شده در کوتاه مدت و یا بلند مدت ممکن است به دلیل جنس کاغذ دیواری، رطوبت زیر کاغذ، رطوبت ایجاد شده در حمام و نداشتن تهویه مناسب، شستشوی کاغذ دیواری با آب پر فشار در دسته کاغذ دیواری های کنده شده از دیوار قرار گیرد که نیاز به ترمیم کاغذ دیواری معیوب داریم.

علت باد کردن و حباب کاغذ دیواری پس از نصب

ممکن است پس از نصب، جاهایی از کاغذ دیواری باد کند که ممکن است از خشک نشدن چسب زیر کاغذ باشد و باید مدت زمانی بگذرد تا حباب ایجاد شده از بین برود.

علت تغییر رنگ کاغذ دیواری

پس از نصب کاغذ دیواری به دلیل خشک نشدن چسب زیر آن ممکن است بعضی قسمت های کاغذ زرد رنگ شود که با گذشت زمان لکه از بین می رود و همچنین ممکن است به دلیل از بین نبردن لکه های بر روی دیوار قبل از نصب کاغذ دیواری این لکه ها بعد از نصب بر روی کاغذ مشخص باشند.

مدت زمان خشک شدن چسب کاغذ دیواری

مدت زمان خشک شدن چسب بسته به نوع چسب مورد استفاده معمولا بین 1 تا 4 روز می باشد.

نحوه ترمیم کاغذ دیواری های کنده شده

در زمان خرید کاغذ دیواری باید توجه کنیم که تکه ای اضافی از همان نوع و طرح خریداری شود تا در زمانی که نیاز به ترمیم کاغذ دیواری پیدا کردیم از آن بتوانیم استفاده نماییم. برای ترمیم کاغذ دیواری آسیب دیده و کنده شده از دیوار، باید آن بخش را از دیوار به طور صحیح جدا و محل کنده شدن کاغذ دیواری را با برس و کاردک کاملا تمیز نماییم تا اثری از چسب و آلودگی بر روی دیوار نباشد. سپس چسب مخصوص کاغذ دیواری را کاملا بطور یکنواخت بر روی دیوار پخش می کنیم که محل کنده شدن کاغذ دیواری را پوشش دهد. سپس به منظور ترمیم کاغذ دیواری، تکه ای از کاغذ دیواری سالم را که قبلا داشته ایم و از آن استفاده ننموده ایم بر روی سطح دیوار آغشته شده به چسب قرار می دهیم و با تمام دقت، سعی می کنیم که کاغذ دیواری را در محل خود نصب نماییم.

برای اینکه کاغذ دیواری به خوبی بر روی دیوار بچسبد و هوا نگیرد می توان از یک کاردک در نصب آن استفاده نمود و بر روی کاغذ دیواری کشید تا به خوبی در جای خود نصب شود. در صورتی که کاغذ دیواری در محل موجود نبود و یا طرح آن را نتوانستیم از فروشگاه تهیه نماییم. می توانیم قسمتی از کاغذ دیواری که در خانه در معرض دید نیست (پشت کمد و یا میز) به اندازه دلخواه با دقت جدا و از آن برای محل ترمیم کاغذ دیواری استفاده کنیم. نکته ای که در مورد نگهداری کاغذ بعد از نصب باید توجه گیرد این است که باید تا زمان خشک شدن چسب صبر نماییم و سپس کاغذ دیواری را در صورت نیاز با آب و اسفنج بشوییم و تمیز نماییم و از آب پر فشار برای شستشو اجتناب کنیم.

گاهی اوقات این مشکل پیش می آید که در دسته کاغذ دیواری های کنده شده، کاغذ دیواری از محل درز جدا شده است. برای حل این مشکل باید کاغذ درز را از فروشگاه تهیه کنید و سپس مانند بالا قسمت درز آسیب دیده را جدا سازیم و با دقت، کاغذ درز را در محل کنده شدن کاغذ دیواری بچسبانیم. اگر هنگام نصب کاغذ دیواری به این مشکل برخوردیم که زیر کاغذ دیواری حباب هوا تشکیل شده است، می توان با استفاده از یک کاتر به صورت ضربدر روی محل حباب را برش داد و سپس آنجا را با کاردک یا غلتک محکم نمود و حباب تشکیل شده را از بین برد. همچنین در آسیب های جزئی برای ترمیم کاغذ دیواری می توان با استفاده از مداد، ماژیک و یا مداد شمعی همرنگ با کاغذ دیواری چسبیده به دیوار، همان نقش و طرح کاغذ را بر روی محل آسیب دیده ترسیم نمود و بعد یک دستمال کاغذی بر روی محل نقاشی شده قرار داد و آن را اتو کرد. با انجام این کار رنگ نقاشی شده با طرح کاغذ یکنواخت و همرنگ می شود.

در نهایت پیشنهاد شرکت آریانا لاکچری برای ترمیم یا بازسازی کاغذ دیواری ، استفاده از متخصصان این امر و نصاب های کاغذ دیواری میباشد