پرده اتاق کودک ؛ انواع طرح و جنس

طرح ها و جنس پرده اتاق کودک در طراحی دکوراسیون

یکی از مهمترین بخش ها در طراحی اتاق کودک را می توانیم پرده اتاق کودک بدانیم. البته معمولا ما هیچ گونه توجه خاصی به این مسئله نداریم و چندان هزینه ای برای آن در نظر نمی گیریم. اما پرده های اتاق کودک هم از نظر طرح هم جنس و هم رنگ برای دکوراسیون اتاق کودک بسیار مهم است. اگر به دنبال پرده های زیبا با طرح و رنگ و جنس خاص برای اتاق کودکان هستید با ما همراه باشد.

مدل پرده ای که برای اتاق کودکان دختر و پسر به کار برده می شود بدون شک برای کودک بسیار مهم است. پس نباید این مسئله را نادیده گرفته و به راحتی از آن رد شوید. اتاق کودکان معمولا پرده هایی در مدل های ساده و فانتزی دارند. این که چه پرده ای با چه طراحی و جنس باری اتاق کودک خود انتخاب می کنید، در تزئین و زیبایی اتاق کودک شما بسیار تاثیر گذار است.

سعی کنید برای اتاق کودک خود معمولا از پرده هایی به رنگ روشن استفاده نماید. زیرا کودکان روحیه ی با نشاطی دارند و رنگ روشن اتاق آن ها با دکوراسیون زیبا باعث می شود کودک شما همیشه روحیه ای شاد و پرنشاط داشته باشد. طرح پرده انتخابی برای اتاق کودکان بهتر است با طرح روبالشتی و روتختی و ملحفه ی او هماهنگ باشد تا هم به اتاق کودکتان جذابیت ویژه ای بدهد و هم این که در دکوراسیون اتاق هماهنگی لازم موجود باشد.

مدل پرده اتاق خواب دخترانه معمولا با طرح های فانتزی همراه است. نظیر طرح های پروانه ای، پرنسسی، گل و…

مدل پرده اتاق پسرانه نباید طرح های شلوغ داشته باشد و یا به رنگ قرمز باشد. برای اتاق پسرانه سعی کنید از رنگ های خنثی و سرد استفاده نمایید و همچنین طرح های کارتونی مورد علاقه ی آنها استفاده شود.

خرید پرده برای اتاق کودک و نکات مهم در مورد آن

جهت خرید پرده برای اتاق کودک خود بهتر است به برخی نکات توجه نمایید. اولین نکته سن و جنسیت کودک شما می باشد. مثلا بچه های کوچک بیشتر از طرح ها و رنگ های شاد خوششان می آید در حالی که بچه های بالای 5 سال دوست دارند پرده ی اتاقشان تمی کارتونی داشته باشد. بسته به جنسیت کودکتان رنگ و طرح پرده را می توانید بهتر انتخاب نمایید.

این که جنس پرده چگونه باشد نیز یکی دیگر از موارد هنگام خرید پرده اتاق کودک است. مثلا پرده باید ضخیم باشد یا نازک. برای خرید پرده اتاق باید به روشنایی اتاق توجه کنید تا مناسب با آن جنس پرده را مشخص نمایید. البته سعی کنید برای انتخاب پرده از جنس طبیعی استفاده نمایید و از طرفی مطمئن شوید کودک شما به مواد شیمیایی و یا گرد و خاک آلرژی نداشته باشد چون پرده ها دارای پرز هایی می باشند که در اتاق پخش شده و ممکن است برای تنفس کودک شما مشکلاتی بروز نمایند.

در برخی موارد نیز اگر اتاق کودکتان روشن است می توانید از پرده و پشت پرده استفاده نمایید که هر دو دارای جنسی نازک باشند.

پرده اتاق کودک

مشاهده جدید ترین طرح های پرده های تصویری مناسب برای اتاق کودک در لینک زیر