باز شدن درز کاغذ دیواری و دلایل آن

اقدامات پیشگیرانه قبل از باز شدن درز کاغذ دیواری

در کنده شدن و یا باز شدن درز کاغذ دیواری و دلایل آن باید قبل از وقوع اقدام کرد ؛ بنابراین قبل از نصب کاغذ دیواری باید مواردی زیر را به عنوان اقدامات پیشگیرانه، مد نظر قرار دهیم تا استفاده از بهترین جنس و ماهرانه ترین نصب کاغذ دیواری را برای محیط مورد نظر خود را تجربه نماییم.

نوع جنس کاغذ دیواری

نوع چسب مورد استفاده برای چسباندن کاغذ دیواری

سطح مورد نظر نصب

نحوه عملکرد نصاب بر اساس تجربه و مهارت وی

عدم تطابق طرح رول ها

درز گیری مناسب سطوح

بلند شدن درز کاغذ دیواری و دلایل آن

باز شدن درز کاغذ دیواری و دلایل آن به صورت های مختلفی ممکن است ایجاد شود که مهم ترین آنها عبارتند از:

اگر باز شدن درز و یا پارگی کاغذ دیواری به دلیل حباب زیر طرح کاغذ دیواری باشد می بایست، با یک کارتر حباب را سوراخ کرده و دوباره با چسب درز را بپوشانید.

اگر باز شدن درز و یا پارگی کاغذ دیواری به دلیل سطوح متورم و یا نم دار دیوار باشد باید با ایجاد خراشی در قسمت درز می توان فضار را تخلیه نموده و با چسب مجدد کاغذ دیواری را به دیوار چسباند.

اگر باز شدن درز کاغذ دیواری و دلایل آن مربوط به شست شوی غیر اصولی و یا استفاده از مواد شیمیایی باشد ، لازم است لکه های کاغذ دیواری با آرد ذرت با اسفنج نمناک پاک گردد. در صورتی که دلیل باز شدن درز کاغذ دیواری به دلیل بالا باشد می بایست، در صورتی که کاغذ دیواری کیفیت خود را از دست داده باشد؛ قسمت باز شده را از دیوار جدا کرد و از اضافات کاغذ دیواری که از قبل نگه داشته اید، برای پر کردن قسمت آسیب دیده استفاده نمود؛اما اگر کیفیت کاغذ دیواری در حد مناسبی است، اجازه دهید خشک شد و بعد با چسب آن را را دوباره بچسبانید.

اگر باز شدن درز و یا پارگی کاغذ دیواری به دلیل خراشیدگی و پاره شدگی جزئی ایجاد شده، سعی کنید با رنگ یا ماژیک قسمت جزئی درز را بپوشانید.

ترمیم و مرمت درز کاغذ دیواری به‌راحت ترین شکل ممکن و و با کمترین هزینه و حداقل زمان می‌توان انجام گردد.

قبل از هرچیزی انتخاب جنس مرغوب و نصاب ماهر از الزاماتی است که ریسک باز شدن درز کاغذ دیواری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. لازم است در زمان نصب کاغذ دیواری، مقدار اضافی کاغذ دیواری و خرده‌های آن را نزد خودتان نگهداری کنید تا در صورت ایجاد درز، پارگی و آسیب‌دیدگی براحتی آن را ترمیم نمایید.

در باز شدن درز کاغذ دیواری و دلایل آن می توان به ترمیم کلی به عنوان یک روش کلی به شرح زیر پرداخت:

ابتدا می بایست قسمتی آسیب دیده را با کمک جارو برقی و یا قلم و تمیز کنیم و سپس درز را به صورت کامل باز نموده و گرد و خاک آن را خارج نماییم.

در مرحله بعد نیز، با کمک چسب مخصوص کاغذ دیواری قسمت آسیب دیده را ترمیم می نماییم(قسمت پشتی و باز شده درز را چسب می زنیم).

در پایان با کمک یک اسفنج نمناک محل را از چسب های اضافی پاک نموده و محکم قسمت آسیب دیده فشار می دهیم تا کاملاً بچسبد.

در ادامه فیلمی از نحوه نصب صحیح کاغذ دیواری سه بعدی براتون تهیه کردیم و دعوت میکنیم تا به مشاهده آن بپردازید